De gemeente start vandaag een publiekscampagne om Rotterdammers op te roepen lokaal en online te winkelen. Veel lokale ondernemers zien vanwege de coronamaatregelen hun klandizie sterk teruglopen en bieden talloze online mogelijkheden aan om hun waar te verkopen. Hoe meer Rotterdammers daarvan gebruik maken, hoe beter Rotterdamse ondernemers deze winter in coronatijd doorkomen.

De campagne Rotterdam. Sterker door lokaal online winkelen is onderdeel van het Winterprogramma, waarmee het college van burgemeester en wethouders Rotterdamse bewoners en ondernemers tijdens de komende winter zoveel mogelijk verlichting wil bieden. De oproep om lokaal en online te winkelen zal vanaf vandaag op abri’s en informatieschermen door de hele stad en in verschillende (social) media te zien zijn.

Wethouder Barbara Kathmann (Economie, wijken en kleine kernen): “Zo lang we met deze strenge maatregelen te maken hebben zit een dagje shoppen of een bezoek aan een café of restaurant er even niet in. Maar online bestellen bij je favoriete toko, marktkraam of interieurzaak kan gewoon, want de meeste hebben een webshop of een bestelservice. Dus kruip achter je computer of pak je telefoon en help je lokale Rotterdamse ondernemer deze lastige tijd door! En als je eten bestelt, doe het dan direct bij je lievelingsrestaurant of eetcafé zodat zij maximaal kunnen profiteren.”